Sojusz oSaDa
Sojusz oSaDa
Obecny czas to Nie 8:52, 19 Maj 2024

Wojsko

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Sojusz oSaDa Strona Główna -> FAQ - Regulamin
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Autor Wiadomość
merid
Administrator



Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


PostWysłany: Sob 10:20, 07 Paź 2006    Temat postu: Wojsko

FAQ, jak nazwa wskazuje.
Póki co tylko troche pytań jakie padły na tym forum

Wojsko

Q: Czy są jakieś ograniczenia w ilości ataków na dzień?
A: Nie ma, tutaj jedynym ograniczeniem jest ilość wojska i czas dojścia do przeciwnika.

Q: Jeśli prowadzę badanie w kuźni, to czy te jednostki które wyszkolilem przed badaniem rownieź będą ulepszone, czy tylko te, które wybuduję po badaniu?
A: Ulepszone będą wszystkie, i te istniejące, i te dopiero szkolone.


Q: O ile zwiększa się atak/obrona po badaniach w Kuźni/Zbrojowni ??
A: O 1,5% na poziom badań.


Q: Co się stanie, jak ktoś złapie się w pułapkę trapera?
A: Gdy żolnierze wpadną w galijską pułapkę, to zostają tam uwięzieni (za ich wyżywienie dalej płaci agresor), aż sam ich wypuścisz (możesz pobrać za nich okup) albo jeżeli ich właściciel (lub ktoś z jego sojuszu) zaatakuje cię ponownie normalnym atakiem (nie grabieżą) i wygra walkę.

Cytat:
The Trapper

Traper jest budynkiem, który możliwy jest do budowy tylko przez galów i jest używany wyłączne do obrony wioski.
Z każdym kolejnym levelem budynku galowie moga budowac 10 dodatkowych PUŁAPEK (na co sa potrzebne dodatkowe surowce.

Jesli ktokolwiek zaatakuje wioske, kilku atakujacych zostanie uwiezionych (ich lczba bedzie taka sama, co liczba pulapek). Jesli nie wszyscy zostana uwiezieni, wtedy reszta atakuje wedlug planu. Jesli atakujacy wygra (w normalnym ataku nie raidzie), wiezinowe beda wolni. Jesl nie wygra jego jednostki pozostaja wiezniami, a on wciaz je karmi. Uwieziezione wojska nie moga zginac, ale moga zostac wykupione lub uwolnione sila.
Nawet przyjazni gracze moga uwolnic wiezniow podczas ataku na wioske.

Obronca moze zdecydowac sie uwolnic zolnierzy. 50% pulapek moze zostac naprwione za darmo. Kiedy troopsy sa wykupione lub uwolnone sila wtedy tylko 33% trapsow moze zostac naprawione za darmo. reszta musi zostac zbudowana jeszcze raz.

by Acee




Q: Ile katapult potrzeba by zniszczyć budynek?
A:Zależnie od jego poziomu, kolejno:
Poziom budynku - ilość katapult
1 - 2
2 - 2
3 - 2
4 - 3
5 - 4
6 - 6
7 - 8
8 - 10
9 - 12
10 - 14
11 - 17
12 - 20
13 - 23
14 - 27
15 - 31
16 - 35
17 - 39
18 - 43
19 - 48
20 - 53
Dane pochodzą z Travian wiki: Catapult




Q:Czy jest mozliwosc zobaczenia jakimi konkretnie jednostkami atakuje rywal??
A: Nie, nie ma takiej możliwości.


Q: Czy ktoś zna statystyki zwierzaków w oazach?
A: Ja znam. O tutaj:



Q: Jak da sie schować surwoce do kryjówki?
A: Surowce są chowane w kryjówce automatycznie w momencie ataku, choć należy pamiętać że w przypadku ataku germanów kryjowka ma tylko 70% swojej pojemności, a galijskia kryjowka - dwukrotnie większą pojemność w stosunku do innych nacji.

Q: Jak się szpieguje zwiadowcą?
A: Wysyłasz go normalnie jako atak na wioskę przeciwnika, na drugim ekranie wysyłania jednostek masz wybór, o czym chcesz mieć dodatkowo dane (o jednostkach masz zawsze, do wyboru surowce lub fortyfikacje).

Q:Jak dokładnie działa szpiegowanie?
A: Najważniejszą rzeczą przy szpiegowaniu jest ilość zwiadowców po obu stronach. Jeśli ilość zwiadowców szpiegującego (nie atak) będzie większa niż ilość zwiadowców (i tylko ich) u szpiegowanego, wtedy szpiegujący dostaje raport. Zazwyczaj jest tak, że jeden zwiadowca ma na tyle mocy, by przedrzeć się przez jednego zwiadowcę w odbronie, czyli standardowo - musisz mieć więcej niż przeciwnik. Oczywiście przy ulepszeniach w zbrojowni/warowni można zwiększyć moc swoich zwiadowców. Jeśli się nie przebiją, dostajesz jedynie raport, że wszyscy zginęli. Jeśli się przebiją, a mają dużą przewagę, to nikt z szpiegujących nie ginie a szpiegowany jest nieświadomy tego, co zaszło. Jeśli przewaga jest zbyt mała, odpowiednia część szpiegujących ginie, ale ich własciciel nadal dostaje raport.
Treść raportu zależy od wybranej misji - zawsze pokazywane są jednostki stacjonujące w wiosce i albo ilość całkowita surowców w wiosce albo fortyfikacje.
W tym drugim przypadku za fortyfikacje uznaje sie mur/palisadę/wały (jesli jest, pokazuje jego poziom) i pałac/rezydencję (tak samo, jeśli któreś jest zbudowane w wiosce, pokazuje jego poziom.)

Q: Gdzie się szkoli bohaterów?
A: W budynku który obecnie nazywa się Dwór Bohaterów, a wygląda on tak:


Q: Czy na bohatera mogę wyszkolić dowolną jednostkę i czy klasa tej jednostki ma wpływ na przyszłe staty bohatera?
A: Możesz wyszkolić bohatera do dowolnej jednostki, aczkolwiek lepsza jednostka będzie miała większe premie do ataku/obrony za punkty umiejętności. Premie do bonusu w ataku/obronie i regeneracji są niezależne od rodzaju jednostki przetrenowanej na bohatera. Za to prędkość tego herosa juz tak.

Q: Czym się różni grabież od normalnego ataku?
A: W trakcie grabieży odbywa się tylko jedna runda walki, po czym atakujący łapią surowce ile mogą i uniosą, i zwiewają. W trakcie grabieży nie odbywają się żadne zaawansowane akcje typu odbijanie jeńców, czy strzelanie z katapulty. Sitter (opiekun) może wysyłać jedynie takie ataki.

Q: Gdzie zbudować miejsce zbiórki?
A: Wiesz, czasem warto czytać FAQ nie tylko na forum, ale i w instrukcji. W każdym razie tutaj:


Q: Jak sie liczy punkty OFF i DEF?
A: Punkty off i def dostaje się za zabite jednostki przeciwnika, odpowiednio, off przy ataku, def przy obronie. Ilość punktów zależy od kosztów utrzymania w zbożu zabitych jednostek.

Q: Jak bohater może zdobyc doswiadczenie?
A: Biorąc udział w walkach gdzie giną jednostki. Dostaje doświadczenia tyle, ile Ty dostajesz punktów off/def za tę walkę (patrz wyżej).

Q: Czy zawsze bede mogl/a zmienic rozlad punktow u bohatera?
A:Nie, tylko na pierwszym (a właściwie zerowym) poziome.

Q: Ilu mogę mieć bohaterów?
A: Można mieć do 3 bohaterów ogólne, ale tylko jeden z nich może być aktywny (żywy) w danym momencie. Znaczy to że dwaj pozostali mogą isnieć w postaci gotowej do wskrzeszenia, z zachowanym doświadczeniem i atrybutami. Co nie oznacza natychmiastowo że więcej niż jeden bohater u obrońcy jest czymś dziwnym - po prostu posiłki tych samych ras są pokazywane razem.

Q: Czy bohatera może się przenieść do innej mojej wioski?
A: Tak, i w takim przypadku będzie on mógł być wysyłany z nowej wioski na misje, w przeciwieństwie do innych jednostek wysłanych jako posiłki.

Q: Ile doświadczeni potrzeba na każdy poziom bohatera?
A: Za każdym razem więcej Razz . Dokładniej, wzór wygląda tak:
obecny poziom herosa+1*100.
A tabelka z rozpiską ile expa na który poziom znajduje się [link widoczny dla zalogowanych].

Q: Czy mozna zwiekszyc predkosc jednostek?
A: Można, ale są tylko 2 sposoby, z czego jeden nie jest obecny w nowej (T3) wersji traviana, a drugi zostaje wprowadzony dopiero w ostatnich miesiącach trwania rundy na serverze. Pierwszy, to wybudowanie Placu Turniejowego, który zwiększa prędkość jednostek o 10% na poziom budynku (do max o 200%), ale dopiero po przejściu 20 pól. Znaczy to tyle że jeśli jednostka z prędkościa 10 pól/h zostanie wysłana w podróż na 60 pól przy PT na 10 poziome (+100% premi), to pierwsze 20 pól będzie szła przez 2h (10/h), a następne 40 też 2h (20/h). Drugi, to artefakt zwiększający dwukrotnie prędkość wszystkich jednostek z wszystkich wiosek gracza który tena artefakt posiada.
Więcej info o artefaktach pojawi się kiedy zostaną one zaimplementowane do gry, lub gdzy będę miał je opracowane Razz

Q: Zaatakowałem pustą osadę jedną (lub dwoma) jednostkami i one zginęły. Czemu?
A: Atak jedną lub dwoma jednostkami zawsze kończy się klęską - każda wioska posiada swoją "naturalną obronność" (wkurzonych wieśniaków Wink ), zwiększaną często przez bonus do obrony od murów\wałów\palisady. by Verminard
zgredny napisał:


Zgredny napisał napisał:
Q: Co dokładnie daje taran? Czy wiecej taranow cos pomaga?
A:Taran niszczy tylko mury obronne przeciwnika.
Jedne mury niszczy się łatwiej - czytaj potrzeba mniejszą ilość taranów, by zniszczyć od zera za pierwszym wjazdem - inne trudniej. Poniżej zestawienie minimalnych ilości taranów, by zniszczyć mury do zera za pierwszym atakiem:

Romańskie:
Level 1 = 1
Level 2 = 2
Level 3 = 2
Level 4 = 3
Level 5 = 4
Level 6 = 6
Level 7 = 8
Level 8 = 10
Level 9 = 12
Level 10 = 14
Level 11 = 17
Level 12 = 20
Level 13 = 23
Level 14 = 27
Level 15 = 31
Level 16 = 35
Level 17 = 39
Level 18 = 43
Level 19 = 48
Level 20 = 53

Galijskie:
Level 1 = 1
Level 2 = 2
Level 3 = 4
Level 4 = 6
Level 5 = 8
Level 6 = 11
Level 7 = 15
Level 8 = 19
Level 9 = 23
Level 10 = 28
Level 11 = 34
Level 12 = 40
Level 13 = 46
Level 14 = 53
Level 15 = 61
Level 16 = 69
Level 17 = 77
Level 18 = 86
Level 19 = 96
Level 20 = 106

Germańskie:
Level 1 = 2
Level 2 = 4
Level 3 = 8
Level 4 = 13
Level 5 = 19
Level 6 = 27
Level 7 = 36
Level 8 = 46
Level 9 = 57
Level 10 = 69
Level 11 = 83
Level 12 = 98
Level 13 = 114
Level 14 = 132
Level 15 = 151
Level 16 = 171
Level 17 = 192
Level 18 = 214
Level 19 = 238
Level 20 = 263

Oczywiście jeżeli podniesie się siłę ataku taranów, potrzeba ich wtedy znacznie mniej - ile? - sprawdź w symulatorze




Q:Czy ta gra kiedyś się kończy? Jeśli tak, to kiedy.
A: Jedną z zalet (lub wad, jak kto woli) Traviana jest to, że nie trwa on w nieskończoność. Jedna runda trwa około 9-10 miesiecy, przy czym ok. 7-go miesiąca wprowadzane są artefakty, a kilka tygodni później Cud Świata - budynek który do wzniesienia wymaga wielu rzeczy, ale postawienie go na 100 poziom kończy grę, a tego komu uda się dokonać wielkiego czynu postawienia 100 poziomu uznaje się wraz z jego sojuszem za zwycięzcę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Sojusz oSaDa Strona Główna -> FAQ - Regulamin Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group.
Theme Designed By ArthurStyle
Regulamin